marți, 21 aprilie 2015

Inainte sa adorm. Recenzie.

Ioooi asa o carte faina am citit. Bine, nu e chiar printre cele care ma impresioneaza de sa ma gandesc saptamani la ce-am citit dar m-o tinut cu ochii in laptop vreo 4 ore, pana am terminat-o. Si avand in vedere faptul ca nu-mi place sa citesc de pe laptop, asta e o realizare.

Cartea se cheama "Inainte sa adorm" de S.J. Watson, are numa' 317 pagini deci nu e mult (asta e pentru voi, lenesilor) deci la un ritm de citire normal, in cel putin 3 zile o terminati. Asta daca nu va prinde, ca si pe mine, si o dati gata mai repede decat am facut-o eu. Mi se pare ca e si un film, aparut in 2014, cu Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong si-asa mai departe la care o sa ma uit sa fac o comparatie (SI pentru ca n-am inca nici un Dumnezo sa ma apuc de licenta) si daca o sa am chef, poate o sa scriu si despre film. Poate.

Cartea am sustras-o de-aici, pentru ca nu ii deschisa biblioteca la ora asta si plus imi plac chestiile moka. Si mai sunt o gramadoaie de carti acolo, care imi fac cu ochiul.  Deste cartulie am aflat de aici.

Tehehe. Cred ca ma apuc de recenzie de carte, sunt minunata, nu-i asa?

Ok, sa intram in pita. Cartea e un best-seller mondial(nu ma mir), un thriller psihologic care te tine cu sufletul la gura si e scris lejer, in stilul unul jurnal pentru ca, mare parte din ea, e de fapt jurnalul Christinei Lucas, o scriitoare de 49 de ani care sufera de o forma mega rara de amnezie. Femeia se trezeste in fiecare dimineata intr-un pat strain, langa un barbat la fel de strain cu gandirea unei fete de 20 de ani. Inchipuie-ti socul, cand merge la baie si isi vede fata in oglinda (stiu ca toti avem fete nasoale dimineata, dar nu asta e ideea aici). E cu 20 si ceva de ani mai batrana, afla ca e casatorita de mult mai multi ani cu barbatul langa care s-a trezit, Ben si in urma unui accident groaznic, a ajuns asa. Aiurea, nu?

Christine nu stie cine e barbatul pe care se presupune ca-l iubeste si care o iubeste la nebunie, nu-si aminteste nici cum a ajuns asa si, practic, in fiecare zi, trebuie s-o ia de la capat, pentru ca memoria ei nu ii permite sa stocheze amintiri mai mult de 24 de ore.

Partea si mai aiurea e cand, in urma sfatului primit de la doctorul Nash, cu care face terapie in secret, tine un jurnal si ajunge sa puna cap la cap tot felul de chestii care nu se potrivesc. Cum iti dai seama ca ceva nu e in regula? Pe prima pagina a jurnalului e scris "Sa nu ai incredere in Ben" (sotul). Aiaiaiiaiaiaiai. Suspans. Soc si groaza.

Minciuni, paranoia, rasturnari de situatii care iti fac inima sa o ia razna, aparitii ale unor personaje surprinzatoare si actiune ce iti pune sinapsele la treaba, cam asta e tot ce pot sa zic. Cartea asta o citesti cum se uita duduile la telenovele, sau am citit-o eu asa, ma rog. Circ si pita, dar... cu adevarat captivant.

Intreabarea care se lasa e cine e de fapt Christine Lucas si cine/ce/cum i-a provocat pierderile de memorie?