sâmbătă, 29 august 2015

Cum miroase o dimineata de sambata?

In ultima vreme am devenit sensibila la mirosuri si cam stramb din nasuc cand dau de vreo "aroma" aiurea. Poate din cauza rosiilor care mi s-or stricat in camara, ca n-am avut timp sa le transform in bulion.

Ei, nu stiu de ce, azi dimineata, mi-am dat seama ca fiecare zi a saptamanii are niste arome caracteristice. Si o sa incerc sa transpun in cuvinte ce am simtit pana la ora asta. 
Diminetile mele incep cu aroma calda, de bomboane, a barbatului meu care se pregateste pentru serviciu. Cateodata miroase si a oua ochiuri cu ceva afumat sau a ceai de fructe. Azi dimineata am adormit la loc, asa ca nici o aroma n-a venit din bucatarie.

sursa: weheartit.com

Sambetele din zori miros a cafea proaspata cu parfum tare de boabe de-abia macinate. Te invaluie o stare de bine si de huzur, pentru ca esti liber si nu mai trebuie sa bei cafeaua in graba. Apoi te gadila un miros puternic de vanilie, folosita mai ales de gospodine pentru traditionalul dulce din weekend. Azi am simtit vanilia pe strada, trecand pe langa un bloc in drum spre cafeneaua in care lucreaza a mica. Instantaneu mi-am imaginat maini harnice invartind in creme dulci si framantand aluat potrivit pentru fursecuri. Mniamm.

Miroase a paine proaspata cu miezul pufos si coaja crocanta, coapta cu seminte de secara. Tanti de la chioscul cu paine iti intinde minunatia care e calda inca si parca-ti vine sa rupi un colt sa-l mananci pe drum inspre casa.

sursa: weheartit.com
Pe scara si in apartamente miroase a produse de curatenie si detergent parfumat. Hainele se intind vesele in balcoane pe sarme improvizate, imprastiind odoare de balsam delicat. Totul e mai proaspat si mai curat. Sambata e ziua harniciei, cand toate gospodinele isi pun casa in ordine si incaperile trebuie 
sa fie parfumate cu aroma unei zile noi. Iar barbatii bat covoarele cu gandul la bunatatile ce ii asteapta.

Pentru ca da, miroase a mancare gatita cu dragoste si grija de femei iubitoare. Azi mi-a venit o aroma de chiftelute jucause, ciorba cu toate legumele din lume probabil - mirosea dumnezeieste si vinete coapte pentru salata. Destul cu mancarea ca trebe sa ma apuc si eu de gatit, nu doar sa vorbesc degeaba.

Mai miroase si a iarba proaspat cosita si amar, a muscate inflorite, de-abia udate. Per ansamblu, sambetele imi miros ca si o combinatie intre verde, alb si auriu. Sambetele miros perfect. 

Ce miros au zilele de sambata pentru voi?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu